Pridať otázku

Odoslal som peniaze cez Internet Banking na nesprávny účet. Ako postupovať?

Prostredníctvom Internet bankingu som pravdepodobne zaslala peniaze na účet iného príjemcu, než som zamýšľala. Ako mám postupovať pri zjednaní nápravy? Účet príkazcu aj príjemcu je vedený vo VÚB. ďakujem za odpoveď
Kristína Molčanová
17.08.2016 - 10:21

Pokiaľ ste zadávali platobný príkaz prostredníctvom Internet bankingu, Mobil bankingu alebo cez službu Kontakt, môžete ho odvolať cez Internet banking alebo telefonicky cez nonstop službu Kontakt, v prípade, ak ešte nebol spracovaný. 

Postup pre zrušenie platobného príkazu cez Internet banking je nasledovný:

1. Kliknite na záložku "Platby – Prehľady - Pohyby na účte", ktorá sa nachádza v hlavnom menu Internet bankingu.  

2. Následne sa Vám zobrazí formulár s prehľadom pohybov na účte, na ktorom si kliknite na záložku „Čakajúce prevody“.  

3. V poli „Môj účet“ si zvoľte číslo účtu, z ktorého ste platobný príkaz zadali (účet bude zobrazovaný vo formáte IBAN v skrátenom tvare) a kliknite na „Hľadať".  

4. Zobrazí sa Vám zoznam všetkých prevodov, ktoré čakajú na spracovanie. 

5. Kliknutím označte prevod, ktorý si želáte zrušiť, a potvrďte tlačidlo „Odvolať platbu“. Konečný výsledok požiadavky o odvolanie platobného príkazu sa dozviete prostredníctvom informácie v Schránke správ priamo vo Vašom Internet bankingu, prípadne si môžete dať zaslať túto informáciu prostredníctvom e-mailu alebo SMS, pričom SMS správa je spoplatnená v zmysle aktuálne platného cenníka VÚB banky vo výške 0,08 EUR pri odoslaní na slovenského telefónneho čísla a v sume 0,20 EUR pri odoslaní SMS na zahraničné telefónne číslo (aktuálny Cenník nájdete tu: https://www.vub.sk/sk/informacny-servis/cennik/pre-obcanov/).

Pokiaľ sa Vám platobný príkaz nepodarilo odvolať, nakoľko už bol zúčtovaný (nachádza sa už v pohyboch na účte), odporúčame najskôr kontaktovať príjemcu a požiadať ho o vrátenie platby, alebo zadať žiadosť o vrátenie platby na ktorejkoľvek našej pobočke. Zoznam pobočiek a otváracích hodín nájdete tu: https://www.vub.sk/sk/informacny-servis/pobocky-bankomaty/.   

Pokiaľ bol prevod zaslaný na účet, ktorý v banke príjemcu neexistuje, platba sa vráti späť na Váš účet v lehote cca 3-5 pracovných dní. 

 

Pomohla vám
táto odpoveď?

Pomôžte nám zlepšiť sa.

Ďakujeme za váš názor.